Monday, February 20, 2012

一个人,独立,成长

Just came back from swim ,feel so fresh now =) Decision to swim was right after a hectic Monday,i really will have monday blue for this semester. 830am class to 3pm. Wake up super early and JAM.
My first own cook dinner after move in to new room for 1 week ++. 
看似简单的紫菜汤,对我来说却很有成就感。
搬进来shang villa condo 快两个星期了,我一直以为自己很独立,很可以,但是搬进来的第一天,我真的觉得自己很无能。习惯了凡事都有人帮忙,从买家具到整理房间,亲力亲为。
第一个晚上真的很痛苦,从来没有那么无助,害怕。一个人在一个陌生的房间,再加上有很多损友一直恐吓我,说很多鬼故事吓唬我。那一刻,我真的很想放弃所有的一切,回家去。
咬紧牙根过了两个晚上,也不知道是什么力量可以撑下去,终于我学会把泪水化为汗水。 从吃饼干到煮罐头到今天小下厨,在我打破了一个碗又差一点炸了饭锅,终于可以吃了。
从来没有这么打从心里珍惜家常便饭,以前只是嘴上说说appreciate family,自己真正出来生活了之后,才真的珍惜。我想我会慢慢习惯自己独立的过生活=] 偶尔的清静偶尔的朋友聚会,会让我过更好的生活。
我不会后悔自己所做的决定,自己的决定自己负责,再难都要撑下去。
22岁,我想我真的成长了。

4 comments:

  1. not bad! aiyooo kesian ur rice cooker, jiayou and u shall bcm expert in cooking soon :) i think this kind of life is good, i have experienced before, all by your own, and result is growth+learning :D

    ReplyDelete
  2. 加油。。。
    我相信过多不久,你一定会庆幸自己学会独立生活的!!

    加油哦!!我在远方祝福你!!

    ReplyDelete